Kienhuis Wintersport
Structuur en content als basis
We zijn het traject gestart met een volledige inventarisatie van de bestaande content en een analyse van de websitebehoeften van Kienhuis Wintersport. Vervolgens ontwikkelden we een advies voor een nieuwe, overzichtelijke structuur waarin de informatie logisch wordt gepresenteerd. Door deze structuur krijgt de gebruiker de juiste ervaring tijdens het navigeren en vinden ze eenvoudig alles over wintersportuitrusting huren, onderhoudsopties, skischoenen op maat en overige diensten.
Samen met Digitale Aannemer Twente hebben we het zoekgedrag van de wintersportbezoekers in kaart gebracht en doorvertaald naar een SEA campagne om in het wintersportseizoen de juiste bezoekers te trekken. De eerste data na live-gang zien er veelbelovend uit en laten zien dat de nieuwe website en advertising nu al zijn vruchten afwerpt en het wintersportseizoen is nog maar net begonnen. Dat smaakt naar meer.
Services en samenwerking
UX/UI Design
Development Webflow
SEA / Digitale Aannemer Twente
Concept 50 jaar / Creaunit
Wireframes en prototypes voor desktop en mobile
Met de nieuwe structuur als basis werkten we wireframes en interactieve prototypes uit voor zowel desktop als mobiel. Hierbij lag de nadruk op een strak, gebruiksvriendelijk UX/UI-design dat aansluit bij de merkbeleving van Kienhuis Wintersport. Elk element werd ontworpen met het oog op functionaliteit en gebruiksgemak, zodat bezoekers snel toegang hebben tot informatie en makkelijk kunnen navigeren. Dit ontwerp helpt bezoekers om vlot hun wintersportvragen te beantwoorden en acties te ondernemen, zoals direct online een afspraak maken.
Geavanceerde functionaliteit en gebruikersgemak
De ontwikkeling in Webflow, gecombineerd met een Airtable-koppeling, zorgt ervoor dat Kienhuis Wintersport de website eenvoudig kan bijwerken. De site bevat diverse handige functies, waaronder realtime openingstijden via een opmaat gemaakt script, en een afspraakmodule via Calendly. Daarnaast is de website gevuld met SEO-vriendelijke content, klantreviews en een kennisblok met wintersporttips en nieuws. Voor klanten biedt dit een schat aan informatie en meerdere contactmogelijkheden, waarmee Kienhuis Wintersport een betrouwbare wintersportpartner blijft.
Freek Tijink
Mede-eigenaar
Martijn heeft voor ons twee websites gecombineerd tot één website. Het lastige is dat wij met een B2C en een B2B kant werken en dit heeft Martijn perfect laten samensmelten tot één online platform. Door het korte en persoonlijke contact worden wensen snel verwerkt en zijn zijn adviezen altijd relevant. Onze site wordt veel bezocht en trekt ook echt klanten naar onze fysieke winkel, dit was voor ons het belangrijkst, maar ook het meest uitdagende. Wij gaan met volle tevredenheid door met nog twee andere websites!